Sinds 1958
Het begon allemaal in een schuur in Driebergen (NL). De heren Wateler, Seeger en Blankenstijn startten hun bedrijf WSB winkelbetimmeringen. In 1988 was het Blankenstijn, de ‘B’ van WSB, die als jongste participant ‘solo’ het bedrijf voortzette. Een familiebedrijf was geboren op 8.000m2 grond in Scherpenzeel. In februari 1990 werd na een felle, allesverwoestende brand een gloednieuw, architectonisch en innovatief pand gebouwd. In het jaar 2002 draagt Blankenstijn senior zijn aandelen over aan zonen Bert en Rick Blankenstijn en schoonzoon Nico Schreuder. Zij vormen sinds dat moment een driemanschap dat de dagelijkse leiding en eindverantwoordelijkheid draagt.
Focus op kwaliteit en innovatie
De focus op kwaliteit, ambachtelijk vakmanschap, retailkennis en innovatie waren en zijn de pijlers waarop WSB zich manifesteert, aan de bovenkant in het veld van aanbieders. Deze innovatie zorgt ervoor dat WSB ook in de huidige tijd kwaliteit betaalbaar kan aanbieden, een gegeven wat onze klanten zeer waarderen.
Inspiratie haal je van de straat
Onze klanten verwachten van WSB actuele kennis van wat er speelt in de markt bij het ontwikkelen van concepten en het daarbij behorende ontwerpproces. Wat speelt er in de wereld van het winkelen? Die kennis snuiven we op in steden zoals New York, Basel, Berlijn, Parijs, Londen, Mannheim en Milaan. Reizen vormt een permanent onderdeel van onze zoektocht naar trends, stijl, vormgeving en architectuur.